zondag 21 januari 2018

Ook advocatuur is pure zwendel: gegronde klachten jegens advocaten worden door niet-onafhankelijke commissies altijd afgewezen = nep!


Slechts 'n parodie op 'n kinderliedje/ carnavalskraker of niets dan de waarheid?!!!






GRN waarschuwt ieder recht-zoekend burger: ook uw advocaat is niet te vertrouwen!



Dat klinkt (als u geen eigen ervaringen met de advocaten-praktijk hoefde te maken, mogelijk) onwaarschijnlijk, maar dat is feitelijk... wel de waarheid; ja, ook uw 'aardige, mee-levende en invoelzame' advocaat!

Want: ze 'mogen' namelijk niet eens uw belang(en) echt dienen, maar zijn altijd daaraan gebonden 'het systeem' te dekken!

Dat betekent dat grote partijen (de elite) en/ of de overheid (= in dienst van die 'elite'; niet dienende het volk!) altijd gelijk krijgen van 'onafhankelijke' rechters en/ of klach-tencommissietjes, zoals bij de navolgende Wan-Orden en Raad/ Hof van = zonder Discipline reeds werd aangetoond (zie publicaties onderaan).

  • 'Ze' dekken elkaar allemaal, ongeacht de bewijzen van het tegendeel. De 'club tegen het volk' bedriegt en besodemietert ons allemaal en dat onder het mom van 'rechtspraak of onafhankelijke klachtenprocedures'.


Ja, ammehoela! Dat pikken wij niet!

    De waarheid mag, neen moet gezegd worden!

Sinds wanneer zijn advocaten zo enorm bang om zich - echt - te verantwoorden? Bang voor deze 'simpele' en niet-juridische opgeleide burger/ docent Groenendijk? Wat hebben advocaten te verbergen?

Is dat omdat ze weten dat ze de hele boel bedriegen en dat niet graag in alle openheid bewezen zien? Willen ze niet ontmaskerd worden? Dat is al veel en veel te laat...

  • 'het systeem' staat op instorten; burgers worden wakker en boos, heel erg boos op 'hen'! Dat is niet meer dan logisch en pas echt rechtvaardig!



Indien beklaagde ex-deken mr. E. van Empel 'niets verkeerds deed/ niets te verbergen heeft'...

...dan komt zij zich gewoon persoonlijk bij de

mondelinge behandeling op zitting bij de Raad van Discipline verdedigen, nietwaar?




Of bewijst deze Raad van Discipline/ Overijssel zich
'net zo nep'...

en wordt er een 'voorzitter' gevonden die tegen betaling van een flink bedrag 'arbeidskosten' bereid is om zijn/ haar hand-tekening en naam te verbinden aan - door de Orde/ advocaten duidelijk gewenste - 'beslissing op de stukken' = schriftelijk;

  • dus zonder hoorzitting te (durven? hoe laf!) te nemen = afwijzing klacht?






Ook Orde van Advocaten Overijssel gedraagt zich als 'n Wan-Orde, aldus GRN:


GRN betaalde - opnieuw - 50,- euro griffierecht en verzocht om doorzending aan de Raad van of zonder? Discipline, d.d. 13-01-2018 met bevestiging d.d. 15-01-2018:

   'Mijn'heer' Luttikhuis, Wan-Orde Overijssel,

   1. mijn reactie op uw deken-ad-vies is kort en bondig: wat een kul! Het is
       iedereen duidelijk uit welke hoek de wind waait... anders had GRN niet
       verwacht.'...


Leest u desgewenst zelf de 'hoezo vertrouwelijke?' stukken die deze volhardend vader en rechtzoekend burger drs. E.M. Groenendijk MSc. - gewoon PapaErik - vervolgens kreeg toe-gezonden;

m.i. nep-Overijssel's deken Luttikhuis dekt nep ex-deken Van Empel van Wan-Orde Rotterdam - niet Limburg, mrs. Roossien-Feenstra/ Luttikhuis! - en

       Raad van of juist zonder Discipline van
       het arrondissement Overijssel dient de
       klacht zeker op zitting te behandelen... 

    of...

    bewijst zelf en bij voorbaat als; eveneens 'niet-te-vertrouwen en niet-onafhankelijk!... zo simpel is dat:


    d.d. 16-01-2018: begeleidende brief, namens (nochtans) deken Luttikhuis en geparafeerd door secretaris mw. mr. Roossien-Feenstra;

    He, mrs. Luttikhuis en Roossien; Van Empel ex-deken van Wan-Orde Rotterdam, niet van Limburg, zoals de Wan-Orde Overijssel schreef...

    hoe onnauwkeurig; wat 'n rommeltje aldaar! Doorzending aan de Raad van/ zonder Discipline:







    Recente publicaties over de treur'spelletjes' van de Wan-Orden van Advocaten-NL:


    d.d. 03-10-2017: 'Overijssels deken Luttikhuis moet adviseren om beklaagd ex-'deken' Van Empel van het tableau te schrappen of

    • blijkt lid van 'club tegen het volk'!'

    Na 'samenvatting' van de voorgeschiedenis over de Nederlandse Orde van Advocaten en haar Wan-Orden - lees svp. de artikelen en/ of kijk de video's - vindt u de meest arrogante brief van beklaagd ex-'deken' van Wan-Orde Rotterdam/ mr. Van Empel ooit... de duidelijke reactie van deze volhardend vader en recht-zoekend burger drs. E.M. Groenendijk MSc - gewoon PapaErik - en oprecht advies aan Overijssels deken Luttikhuis:

    • het enige juiste advies is schrapping van Van Empel!






    d.d. 11-01-2017: 'Beklaagd en vroegtijdig vertrokken, 1e vrouwelijke en nu ex-'deken' mr. Van Empel in 't schandblok gezet met lopende klachtzaak; komt dat zien!'

    Laat u niet 'verarschen' door nep-'advocaten' die alleen aan 'hun schoorsteen moet roken', denken.... dit namelijk;

    • over uw rug/ de ruggetjes van 3 minderjarigen = uw kind(-eren)!






    d.d. 13-01-2018: 'Advocaten doen alsof ze belangen van de client(en) behar-tigen... maar feitelijk gaat het ze er alleen maar om 'hun schoorsteen te laten roken'!'


    Ook zonder onderstaand, verwerpelijk gedrag blijkt 99,99% van de advocatuur ook in NL... niet te vertrouwen!

    • Zowel de individuele advocaten alsook hun beroepsverenigingen = 'Wan-Orden van Advocaten', aldus ervaringsdeskundige Groenendijk:









    Wie hoog 'stijgt' - denkt te stijgen - kan diep vallen... advocaatje leef je nog?






    Of GRN goede advocaat weet? Zie analyse Nico van den Ham (onderaan)!


    GRN RAADT alle lezers in ieder geval met klem AF om naar de advocatenkantoren van;

    mr. Van Empel, mr. Meijer en mr. Luttikhuis te gaan...

    daar wordt u namelijk vast en zeker en bijna gratis... heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel 'erg goed'


    geholpen! Daarin kunt u 'alle vertrouwen' hebben... kuchkuch!


    Algemeen geldt: altijd zelf nadenken, zelf verweer- en pleidooi opstellen/ voeren en/ of altijd het 'werk' van je - soms verplichte? kul! - 'advocaat' controleren en ook vantevoren vastleggen wat jij/ u van hem/ haar verwacht...

    anders weigeren ze namelijk dat te doen wat jij wilt en als je dat niet pikt dan dreigen ze...

    • 'ermee te stoppen als u niet luisteren wilt'!


    Zoals gezegd: advocaten dienen niet uw, maar heel andere belangen... die van hun eigen portemonnee en die van 'de elite'. En dat moet onmiddellijk stoppen of de burgers gaan dat zelf doen, want:




    Wordt vervolgd... uw delen wordt uiteraard (weer) gewaardeerd; oprechte dank!


    No justice, no peace! Stop diep-triest PAS-familiedrama NU...!

    Bussum, drs. E.M. Groenendijk MSc./ PapaErik - school’meester’
    Luctor et emergo - in het belang van de kinderen en Vrouwe Justitia

    vrijdag 19 januari 2018

    OIA pikt het niet; Ouders In Actie - hier met onze kinderen! Samen tegen criminele 'jeugdzorg' + misdadige familie'rechters' - strijders meld u aan!





    Ouders In Actie - Samen veel sterker dan zij!


    Wilt u ook meehelpen en alles doen tegen;
    criminele jeugd'zorg' en misdadige familie-'rechters'?

    Bent u ook bereid... 'alles' te doen om uw (klein-) kind -(eren) weer in de armen te kunnen sluiten?

    Meld u dan ook aan bij OIA (per mail):

      OudersInActie@outlook.com!



    Vanwege drukke lessen, de open avond en een beetje ziek... iets later dan gepland, maar hier dan toch het vervolg op:


    d.d. 04-01-2018: 'Ouders In Actie:

              Niet x-keer per jaar... maar iedere dag?


    Meld u aan bij O.I.A. want:

    • samen veel sterker dan zij...!






    ENKELE BEMOEDIGENDE REACTIES - JOIN THE CLUB - Oh Ja; O - I - A !


    Fb-Reactie PP. d.d. 06 januari 2018

    Hoi Erik, goed initiatief om structureel actie te voeren.

    We hebben elkaar al te lang niet gesproken. De afgelopen jaren heb ik me ingespannen om groepen samen te laten werken. Dat is gelukt. Het resultaat is dat we zichtbaar zijn voor o.a. Andre Rouvoet en een gesprekspartner zijn. We zijn er nog niet maar 't gaat de goede kant op.

    Binnen onze Taskforce hebben we vijf thema's, waaraan we structureel gaan werken. 


    Één is actievoeren! Vanuit ons Team zijn JZ, P. en I. de trekkers.

    Laat ons aub weten als er een actie komt,
    werk daar waar gewenst samen,

    ..... Samen staan we sterker.



    Super, beste P.... dank voor je reactie!

    En helemaal mee eens; structurele actie is nodig en meer video's volgen met extra uitleg en geplande actie(s). Ik doe mijn uiterste best en de hele dag druk...

    OIA- Ouder In Actie, Erik Groenendijk
    Groeten ook aan J., P. en I. - allemaal in actie!


    -------------------------------------------------------------------------------------------------


    MEDESTRIJDER:

    Van: jz@gmail.com>
    Verzonden: donderdag 4 januari 2018 00:35
    Aan: stoppasfamiliedrama@outlook.com
    Onderwerp: OIA

    Beste vader.

    Ik hoop dat je actie succes heeft
    Mijn kleinkinderen zijn volwassen inmiddels en zo geïndoctrineerd dat alle contacten al jaren verbroken zijn. De ontvoering van kleinzoon met hulp van instantie.s hebben we ook meegemaakt. Ik weet hoe het voelt en werkt.

    Omdat ik voor mijn zoon opkwam in mijn Twitter berichten ben ik op mijn 71 ver-oordeeld voor smaad stalken en beledigen. En heb een taakstraf gehad van 80 uur. Ik heb nooit gestalkt.

    Mijn Twitter berichten deed ik om de karakter moord op mijn zoon te stoppen. Zijn toenmalige vrouw deed aangifte.s van mishandeling poging tot moord enz. Mijn zoon is nooit echt vervolgd . Alles was een grote leugenMijn zoon werkt en betaalt de rest van zijn leven de door zijn ex gemaakte schulden.

    Nogmaals succes in de strijd om je bloedeigen kinderen in je armen te kunnen sluiten. Ook wens ik je moeder veel sterkte met al het verdriet.

    Sterkte



    Re: OIA

    zo 7-1-2018 21:53 - Van: Erik Groenendijk - Aan: jz@gmail.com)


    Beste J. (en zoon),

    veel dank voor je hartelijke woorden/ 'hart onder de riem' en wat 'n verschrikkelijk verhaal, ook bij jullie... zeer herkenbaar, helaas.

    Ik heb veel respect voor jou dat je voor je zoon opkwam/ -komt
    en 'alles was een grote leugen' klinkt voor mij als 'de waarheid'. Dappere Janny! Ook ik werd tot 400 euro ver-oordeeld vanwege - m.i. vermeende - belediging van de wijkagent die 'open en eerlijk was' totdat ik ons gesprek op internet zette. Je kent het.

    En uiteindelijk werkt je zoon zich de pleuris, zien jullie het (klein-)kind niet/ nauwelijks en dat zou dan 'recht en/ of in het belang van het kind/ de kinderen' zijn? Wij weten beter. Dit moet stoppen, onze kinderen verdienen beide ouders en alle grootouders/ fa-milie die er is... want; echte liefde van beide kanten is nodig om tot een gezond, ge-lukkig en gebalanceerd 'kind van je ouders' op te groeien.

    Alleen is maar 1-persoon... samen zijn we echter veel sterker dan zij; (groot-)ouders in actie - kinderen ook? - en verenigt in 'OIA' - Ouders In Actie!


    Meer publicaties mbt - uitgesproken; O Ja, volgen zsm. maar ik moet ook weer werken en morgen naar het gemeentehuis Gooise Meren...

    Uiteraard is iedere hulp/ voorstel welkom en graag zou ik je reactie willen publiceren als artikel op m'n site - desgewenst zonder naam/ enkel initialen en mailadres gewist...

    gedeelde smart, is halve smart; samen veel sterker dan zij! Ouders In Actie! 

    Met ons-verenigende vadergroet en goede week gewenst,


    Erik Groenendijk - Bussum!
    In het belang van de kinderen en Vrouwe Justitia

    ps: Ook groet aan je zoon - sterkte/ actie!


    -------------------------------------------------------------------------------------------------


    MEDESTRIJDER:

    Van: gr@outlook.com
    Verzonden: dinsdag 9 januari 2018 11:08
    Aan: stoppasfamiliedrama@outlook.com
    Onderwerp: Aanmelding

    Graag meld ik me aan bij jullie...

    Ik zet me al actief in tegen ouderverstoting graag sluit ik me bij jullie aan voor acties.

    Mvg P.



    Veel dank en welkom bij OIA! Re: Aanmelding

    zo 14-1-2018 21:40
    Aan: gr@outlook.com
    Dit bericht is verzonden met hoge urgentie.


    Hallo beste P.,

    veel dank voor je reactie en aanmelding en welkom bij Ouders In Actie - O.I.A.! Samen zijn we sterker dan zij en onze krachten bundelen, is absoluut vereist. GRN kan het ook niet alleen en alle hulp in welke vorm dan ook welkom is...

    want; uiteindelijk gaat het ons allemaal om hetzelfde:

    ons kind, onze kinderen!

    Graag hoor/ lees ik meer 'hoe, wat, waar enz.' jij denkt dat OIA in actie moet komen en

    hoe we samen meer mensen kunnen vereni-gen; het moeten er vele duizenden zijn...

    Inmiddels is het al weer half elf geweest; morgen weer (voltijd) lesgeven/ werken; nieuwe video OIA reeds gemaakt en meer details komen eraan... al jouw input en ervaringen/ ideeen zijn natuurlijk zeer welkom!

    We blijven in contact en actie's komen...

    Erik Groenendijk groet!
    In het belang van de kinderen en Vrouwe Justitia


    -------------------------------------------------------------------------------------------------


    MEDESTRIJDERProtest

    MB@hotmail.com 
    Beantwoorden - Gisteren, 09:27


    Geachte Lezer,

    Ik ben bereid mee te doen aan


    Een locatie en tijd kan ik moeilijk aangeven maar als u concrete plannen heeft hoor ik het graag zodat ik dit kan inplannen met mijn werk.

    Bewondering voor uw moed en goede zaak,
    met vriendelijcke groetenissen, MB





    Wat OIA wil? Vooral veel van dit:




    Al was 'het voederen' altijd leuk, toch is GRN blij dat zijn meiden inmiddels zelf eten!



    Wordt vervolgd...

    • uw delen wordt uiteraard (weer) gewaardeerd; oprechte dank daarvoor!


    No justice, no peace! Stop diep-triest PAS-familiedrama NU...!

    Bussum, drs. E.M. Groenendijk MSc./ PapaErik - school’meester’
    Luctor et emergo - in het belang van de kinderen en Vrouwe Justitia

    dinsdag 16 januari 2018

    Wilt u ook NIET vergiftigd worden door chemtrails boven onze hoofden? Wat doet de regionale politiek in Gooise Meren...? GRN stemadvies volgt!


    Chemtrails zijn hartstikke echt; we worden vergiftigd vanuit de lucht!






    Goois Democratisch Platform Chemtrails-standpunt? Publicatie en stemadvies!

    Op 13 jan. 2018, om 15:24 heeft volhardend vader, recht-zoekend burger en inwoner van de gemeente Gooise Meren/ Bussum het volgende geschreven:



    Geacht Goois Democratisch Platform, geachte heer Kruijt,

    1. zo gezegd, zo gedaan; bij de nieuwjaarsreceptie - d.d. 08-01-2018  - van de gemeente Gooise Meren  werd u door GRN

    • een 'gezond en chemtrail-vrij 2018' gewenst

    en zijn wij (kort) in gesprek geweest over dit verontrustende thema. Nogmaals dank daarvoor!

    2. Kortheidshalve verwijst volhardend vader, recht-zoekend burger en imwoner van Bussum naar zijn goed-gelezen publicatie ter zake:

    d.d. 10-01-2018 Omhoogkijkende, verontruste burger GRN zegt: STOP CHEMTRAILS maar burgemeester Goois Meren roemt 'samen - vergiftigd worden? - gevoel'!
    http://stoppasfamiliedrama.blogspot.nl/2018/01/omhoogkijkend-verontrust-burger-grn.html


    3. Gaarne verneemt GRN of (nader) met de fractie in gesprek bent geweest over 'hoe chemtrails ook in Gooise Meren te stoppen' en welk standpunt door uw fractie wordt ingenomen = welke concrete stappen het Goois Democratisch Platform al dan niet gaat zetten? GRN verwijst daarbij nogmaals naar zijn brief d.d. 04-01-2018 (bijlage) en hoopt spoedig (schriftelijk) van u te vernemen!


    Uiteraard zal GRN de imwoners van Gooise Meren op grond van uw reactie(s) 'n passend 'chemtrail stem-advies' voor de komende gemeenteraadsverkiezingen geven.

    Met verontruste burgergroet,

    drs. E.M. Groenendijkj MSc. - Luctor et emergo
    In het belang van de kinderen en Vrouwe Justitia




    Re: GDP Chemtrails-standpunt? Publicatie en stemadvies!


    Jelmer Kruyt <j.kruijt@raadgooisemeren.nl>
    za 13-1-2018 21:08
    Aan: drs. Groenendijk MSc.

    Dit bericht is verzonden met hoge urgentie.


    Beste heer Groen,

    Dank voor uw mail. Ik had het wel op prijs ge-steld als u vooraf had aangegeven dat u ons gesprek opnam en wilde gaan publiceren

    Ik heb denk ik duidelijk aangegeven hoe wij hierover denken.

    Het is een gemeente overstijgend issue, waar wij desalniettemin als gemeente aandacht voor kunnen vragen bij provincie en/of Rijk. Bij onze partij bestaat tevens de mogelijkheid om dit onderwerp zelf als initiatief te publiceren op ons platform en bij voldoende steun via onze GDP op de politieke agenda te krijgen.


    Ik wens u nog een prettig weekend. 

    Met vriendelijke groet,

    Jelmer Kruyt

    Goois Democratisch Platform
    Gemeenteraad Gooise Meren

    ===============================

    W   www.gooisdemocratischplatform.nl 
    T    06 246 827 66
    E    j.kruijt@raadgooisemeren.nl





    Dank en groet,; succes bij de verkiezingen en frisse lucht gewenst!


    Van: Erik Groenendijk
    di 16-1-2018 21:17
    Aan: Jelmer Kruyt (j.kruijt@raadgooisemeren.nl)
    Dit bericht is verzonden met hoge urgentie.


    Bussum, 16 januari 2018

    Geachte heer Kruyt, geacht GDP,

    1. Graag gedaan; uiteraard stel ik alle betrokkenen op de hoogte van mijn publicatie(s) - met open vizier en in het volle zonlicht!

    Ter zake uw opmerking dat u 'liever vooraf op de hoogte wenst te zijn gebracht van audio-opname en publicatie', begrijp ik tot op zekere hoogte. Normaliter loopt GRN niet rond om iedereen op te nemen, maar de ervaring leerde hem dat 'vooraf opname aan-kondigen' of leidt tot 'dan zegt ik niets' of 'dan zeg ik iets anders'... als u begrijpt wat ik bedoel; vast wel.

    In het 'publieke domein', in het gemeentehuis en u in functie van fractieleider van uw partij, in gesprek met een potentiele kiezer over belangrijk, maatschappelijke thema; 'stop chemtrails'... dat moet kunnen... het volk heeft het recht om te weten of de par-tij(en) te vertrouwen zijn = in de wandelgangen hetzelfde zeggen/ doen als 'in de krant op tv/ internet', nietwaar? GRN meent van wel.


    2. Goed nieuws: u heeft 'de GRN-test' met positief resultaat doorstaan; u heeft mij vriendelijk, serieus en inhoudelijk te woord gestaan en ongeacht de inhoud van uw partijprogramma, levert dat in ieder geval een 'toegankelijkheidsplus' op voor het komende GRN-gemeenteraadsstemadvies!

    Op de inhoud van mijn vraag/ wens: 'wij willen een Chemtrail-vrij Nederland en hoe kunt u ons daarbij (mogelijk) helpen dit te bereiken?', werd mondeling en per mail een partij-standpunt ingenomen (zie uw mail) . GRN hoopt dat GDP ook zelf nadere, concrete stappen (richting provincie en/ of Rijk) ter zake zal willen zetten.

    3. Dank voor uw 'goed weekend' en ditmaal: 'veel succes gewenst bij de komende gemeenteraads-verkiezingen!', waar u GRN vast nog wel eens zult gaan tegenkomen...

    Met vriendelijke burgergroet,

    drs. E.M. Groenendijk MSc. - inwoner Gooise Meren
    In het belang van de kinderen en Vrouwe Justita




    Re: PvdA Chemtrails-standpunt? Publicatie en stemadvies!


    Van: Lars Voskuil <l.voskuil@raadgooisemeren.nl>
    Verzonden: zaterdag 13 januari 2018 18:08
    Aan: Erik Groenendijk
    Onderwerp: Re: PvdA Chemtrails-standpunt? Publicatie en stemadvies!


    Geachte heer Groenendijk,

    Dank voor uw mails. We zijn elkaar inderdaad niet meer tegen ge-komen tijdens de nieuwjaarsreceptie, anders had ik u daar graag gesproken. Dat vooruitzicht was ook de reden dat ik niet gereageerd had op uw mail van 4 januari.

    Mijn fractie heeft altijd veel aandacht gehad voor de kwaliteit van onze leefomgeving, zowel qua geluid, als qua bodem, water en luchtverontreiniging. Ik begrijp uw zorg dan ook goed als u zich uitspreekt tegen de toenemende verontreiniging.

    Daarbij moet ik wel opmerken dat ik niet geheel overtuigd ben van het be-staan van Chemtrails, anders dan wat de normale condensatiestrepen van vliegtuigen zijn. Ik mis daarvoor de objectieve wetenschappelijke onderbou-wing waar ik, als iemand die zelf veel wetenschappelijk onderzoek gedaan heeft, toch erg aan hecht.

    Dat neemt niet weg dat verontreiniging in het algemeen en (onzichtbare) luchtveront-reiniging in het bijzonder wel onze nadrukkelijke aandacht verdient. Het effect op het klimaat en ons leefmilieu is immers groot.


    De combinatie van luchtverontreiniging, pesticiden zoals Roundup en andere nicotinoiden, en het ver-schralen van de biodiversiteit leidt nu al tot een sterke afname van bijvoorbeeld de aantallen en di-versiteit van de insecten. Insecten die cruciaal zijn voor bijvoorbeeld de bevruchting van gewassen, als voedsel voor andere diersoorten en als 'schoonma-kers' van onze wereld. Dat zijn allemaal zorgwek-kende zaken die snelle en nadrukkelijke aandacht verdienen. Dat doet mijn fractie dan ook regelmatig. Zo hebben wij onlangs nog het college gevraagd om het gebruik van Roundup, ondanks de verruiming van het Europese verbod, en andere pesticiden in Gooise Meren onmiddellijk te staken.

    Voor een deel kunnen wij deze problematiek op gemeente niveau adresseren. Voor een belangrijk deel ligt dit echter op provinciaal, landelijk, Europees of mondiaal niveau. Ook daar vragen wij de aandacht voor de aanpak hiervan, via onze partijlijnen en daar buiten. Die aandacht zullen wij in de komende jaren blijven geven, waarbij wij streven naar een duurzaam, klimaatbestendig Gooise Meren, waar biodiversiteit versterkt wordt en verontreiniging teruggedrongen wordt.


    Dank nogmaals voor uw mail en de stukken die u stuurde, Wellicht dat wij elkaar in de toekomst nog eens spreken. Vanzelfsprekend bent u altijd van harte welkom om uw standpunt tijdens een fractievergade-ring toe te komen lichten als u daar prijs op stelt.

    Met de beste wensen voor een gif en verontreinigingsvrij 2018, met vriendelijke groet,

    Lars Hj. Voskuil

    Fractievoorzitter PvdA Gooise Meren
    Statenlid PS NH
    E: lars.voskuil@pvda-gooisemeren.nl








    Dank, groet en succes bij de verkiezingen en frisse lucht gewenst!


    Van: Erik Groenendijk
    di 16-1-2018 21:34
    Aan: Lars Voskuil (l.voskuil@raadgooisemeren.nl)
    Dit bericht is verzonden met hoge urgentie.



    Bussum, 16 januari 2018

    Geachte heer Voskuil, geachte PvdA,

    1. Dank voor uw reactie op mijn brief van d.d. 04-01-2018 aangaande; 'wij willen een chemtrail-vrij Gooise Meren', inderdaad jammer dat wij elkaar niet tegenkwamen op de receptie maar er komen vast nog meer kansen!


    2. Uw uitnodiging om mijn standpunt over Chemtrails toe te lichten, zou zeker nuttig kunnen zijn om u/ de PvdA (meer) te overtuigen dat 'die strepen niet normaal, maar pure volksvergiftiging zijn!' maar nochtans hebben andere zaken prioriteit. Op het internet kunt u echter veel meer informatie en ook: bewijzen vinden, succes!


    3. Uw standpunt ter zake Chemtrails zal worden meegenomen bij het komende stemadvies van GRN en (weer) op de site worden gepubliceerd met een pluspunt voor 'reactie naar burger(s)'! GRN wenst de PvdA succes bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018.

    Met niet-minder-verontruste burgergroet,

    drs. E.M. Groenendijkj MSc. - Luctor et emergo
    In het belang van de kinderen en Vrouwe Justitia





    Respect voor de kiezer in Gooise Meren of negeren van het volk?


    De overige partijen in de gemeenteraad van Gooise Meren: VVD, D66, CDA, Groen-Links, 50Plus, Gewoon GooiseMeren en Hart voor BNM reageerden (nochtans) geheel niet ondanks herhaalde oproep...

    • zo wordt voor iedereen duidelijk op wie wij niet gaan stemmen!


    Respect voor de kiezer(s) is 1e vereiste...

    om door ons gekozen te worden;

    'beste 'vertegenwoordigers'!





    Wordt vervolgd...

    • uw delen wordt uiteraard (weer) gewaardeerd; oprechte dank daarvoor!


    No justice, no peace! Stop diep-triest PAS-familiedrama NU...!

    Bussum, drs. E.M. Groenendijk MSc./ PapaErik - school’meester’
    Luctor et emergo - in het belang van de kinderen en Vrouwe Justitia


    zondag 14 januari 2018

    Nationale Politie ook onder Akerboom geen succes maar 'n grote misluk-king! Wat wil je als hij weigert om criminele burgemeester te arresteren?!





    De NL-burger kan zich niet beschermd voelen door de Nationale Politie/ Akerboom!





    Overheidspropaganda - vaak gekochte/ gedwongen, aldus GRN - reguliere media:


    Hieronder enkele voorbeelden van de 'propaganda' die ons door de main stream media gepoogd wordt te verkopen als zijnde 'de waarheid'...

    • wij weten beter;

    en lachen om het zeer slechte acteerwerk van - nu nog - korpschef Nationale Politie Erik Akerboom

    en huilen om 'journalisten' die - in dit geval; MVN, Mathijs van Nieuwkerk - hun werk niet goed doen, maar zich braaf laten mis-bruiken voor 'de elite', aldus GRN.

    Vindt u het ook niet getuigen van weinig kwaliteit als je dit soort 'propaganda-filmpjesnodig hebt?

    • Om je persoonlijk imago en dat van de politie 'op te poetsen' = wederom; keihard door de mand vallen...? Wat 'n blamage bij DWDD!

    Een blamage is een afgang veroorzaakt door eigen falen. Het begrip 'Het is een blamage' wordt gebruikt in de betekenis van "het is een schande".



    d.d. 15-01-2016Nieuwsuur: 'Te veel werk, te weinig geld en onvrede onder het politie-personeel. Al die problemen zal de vandaag benoemde korpschef van de Nationale Politie, Erik Akerboom, moeten oplossen om de politiereorganisatie in goede banen te leiden.

    • Collega’s en oud-collega’s denken dat Akerboom door zijn serieuze, zakelijke en verbindende aanpak de juiste man is om de politie te reorganiseren.

    In Nieuwsuur spreken Frank Giltay, voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad, Bert Wijbenga, oud-korpschef van Flevoland en Jean Debie, voorzitter van de militaire vakbond VBM, over Akerboom.




    Heeft u vertrouwen in deze persoon? GRN zeker niet.



    d.d. 29-07-2016: EenVandaag - Nog geen half jaar is Erik Akerboom de hoogste baas van de Nationale Politie.

    • EenVandaag trok een dag op met de nieuwe korpsleider om de erva-ringen te bespreken die hij sinds maart heeft opgedaan.


    'O kijk me eens leuk agentje spelen... aardige? Akerboom waakt?' Dacht 't niet.



    d.d. 09-10-2017: Studio Alphen - Erik Akerboom, de korpschef van de Nationale Politie, was maandag te gast op het Ashram College in Alphen aan den Rijn.

    • Hij gaf een gastles Modern Politiewerk aan leerlingen van de middelbare school in het kader van de Week van de Veiligheid.



    Geen tijd 100 corrupte agenten te bevragen maar wel tijd voor 'n gastles?



    d.d. 24-12-2017DPN TV - Welkom terug op ons kanaal. Een speciale kerst-uitzending.

    • Korpschef Erik Akerboom van de Nationale Politie over verwarde personen. Veel kijk plezier!



    Wie is er nu werkelijk 'verward' te noemen? Het is vaak maar net hoe je het bekijkt...!







    Propaganda-uitzending DWDD, d.d. 09-01-2018 - klik link voor gehele fragment:


    De Wereld Draait Door/ DWDD-fragment
    - 5 jaar Nationale Politie - dinsdag 9 januari 2018:


    In 2013 ging de de Nationale Politie van start. Een landelijke aanpak in plaats van een lokale moest de veiligheid in Nederland vergroten.

    Helaas ging de reorganisatie niet geheel vlekkeloos, een on-derzoekscommissie concludeerde eind vorig jaar dat er nog grote problemen bestaanVooral ICT blijkt problematisch.

    Toch wil korpschef Erik Akerboom nu stilstaan bij het vijfjarig jubileum. En hij doet dat opmerkelijk: hij vroeg Dichter des Vaderlands Ester Naomi Perquin om 10 gedichten over het wel en wee van de politie te maken. Zij zitten alle twee aan tafel.


    Vergelijk svp. met de waarheid:


    d.d. 02-09-2017: 'Criminele gemeen-te Duiven maakte 3e, internationale kinderontvoering mogelijk;

    • deed 'gezellig' mee met weer escalatie van PAS-familiedrama!'






    d.d. 02-09-2017: 'Politie weigert criminele burgemeester op 50 m van bureau







    en d.d. 16-12-2017 om maar een paar verwijzingen te geven:


    Naschrift: nochtans geen enkele reactie van D'66 - Pechtold en/ of Bergkamp... waarom niet? Omdat ze weten dat ze keihard betrapt werden/ geen plausibele verkla-ring kunnen geven... volhardend vaders/ moeders en recht-zoekende burgers worden genegeerd!

    • Dat is de trieste, onacceptabele waarheid in Nederland; dat pikken wij niet:








    Dus: sluit u aan bij OIA - Ouders In Actie; update volgt (video-2 al klaar!)



    d.d. 04-01-2018: 'Ouders In Actie: wilt u uw kind(eren) weer zien? Niet x-keer per jaar... maar iedere dag?


    • Meld u nu aan bij O.I.A. - samen veel sterker dan zij!'










    Leest u het transcript van die DWDD-propaganda uitzending nog eens rustig door:


    Maar eerst het 'gedicht' dat GRN maakte over de Nationale Politie, naar analogie van het gedicht van de dichter (v) des vaderlands:


    ENP: 'hoe meet je de zwaarte van een klap die nooit kwam, zoek je de fiets waar niets mee is, die er nog staat? De brand in een leegstaand schoolgebouw, nooit uitgebroken, laat geen sporen na. Hier is de eindeloze lijst van dingen die niet zijn gebeurd, hier is de nooit betaalde prijs voor een toeval, dronkenschap, loslippigheid, hier is het dodelijk ongeluk, de schade die je nooit veroorzaakt hebt. Hier klinkt de niet geslaakte kreet van twee uit bed gebelde ouders. De stad zwermt van ongehoord geluid. Je luistert ’s nachts naar de zachte voetstappen van de dochter die onaangetast de trap opsluipt.'



    GRN: ‘hoe meet je de pijn en het verdriet van een kind dat al jarenlang geen knuffel van de eigen vader kon krijgen? De uren die een dochter ’s avonds in bed aan haar vader denkt die ze niet meer mag bellen op maandagavond? Zijn, gedwongen, gemis bij je eind-musical, je verjaardagen…

       papa wordt zeker enorm gemist.

    Het is een eindeloze lijst van dingen die niet zij niet samen konden beleven, de emotionele kindermishan-deling, de georganiseerde vaderverstoting mede mogelijk gemaakt door de Nationale Politie, die weigerde om de ‘moeder’ op te pakken toen zij de omgang tussen hun drie dochters en hun vader onmogelijk maakte, ondanks geldende zorgregeling, Die aan-gifte deed van belediging, laster en smaad toen de vader het gesprek met de open en eerlijke?’-wijkagent op internet zette en hij veroordeeld werd tot 400,- euro boete vanwege ‘belediging’…


    Ergo:
    • de waarheid mag niet gezegd worden.

    De Nationale Politie die op een anonieme wijze, samen met een anonieme officier van Justitie weigerde om een aangifte van medewerking aan huidige, 3e internationale kinderontvoering jegens de 100% criminele burge-meester De Lange van Duiven - te Gelderland ook maar in behandeling te ne-menbewijst dat 'de politie(top)'...

    • niet de wet dient, niet de belangen van de burgers/ kinderen beschermd, maar enkel die van ‘de elite’ en dat pikken wij niet!

    Hier klinkt de woedende kreet van 1 volhardend vader, recht-zoekend burger die het niet pikt door Akerboom & Co besodemieterd te worden. De stad zwermt van on-gehoorde, boze burgers. Die ’s nachts hopen de zachte voetstappen van de dochter of zoon die zij soms al jaren moeten missen, plotsklaps de trap opsluipt.

    Dus als iemand mijn drie dochters ziet… deze Groenendijk weet het namelijk niet!
    Dank u wel.'





    En huiver van zoveel 'slim- en dapperheid' bij de Nationale Politie:


    Lees hieronder zonder markeringen of
            ...met; alhier de gehele tekst!

    https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/380891


    MVN: Mathijs van Nieuwkerk     ANP: Akerboom Nationale Politie
    ENP: Ester Naomi Perquin         Gast: actrice xyz


    MVN: Aan tafel zit Erik Akerboom, hij is de hoogste baas van de Nederlandse politie, waarom zit hij daar? We zijn nu precies 5 jaar na de start van 1 van de grootste reorganisaties van ons land; de vorming van de Nationale Politie

    Filmpje:
    2013: vandaag was het voor Gerard Bouman een feestje, de hele nieuwe top van de Nationale Politie was officieel bijeen in Den Haag. Het begin van de grootste politie-operatie ooit: de hervorming van de politie. 2015: de politie in Den Haag heeft 16 mensen opgepakt vlakbij de rellen gisteravond; honderden mensen waren naar het bureau in de Schilderswijk gekomen om hun woede te uiten over de dood van Mitch Henriquez. Door de CAO-acties van de politie staat het 1e competitieweekend van het Eredivie-voetbal op losse schroeven. Als supporter ben ik er niet blij mee. Nadat Mark M. bij de politie gedegradeerd werd, kon deze onbetrouwbare agent nog lange tijd bij geheime informatie. 2016: te veel werk, te weinig geld en onvrede onder het politiepersoneel; al die problemen zal Erik Akerboom moeten oplossen. Etnisch profilere, is een term die de afgelopen jaren vooral overwaaide uit Amerika; gisteravond zei de Nederlandse rapper Typhoon dat de Nederlandse politie zich er ook schuldig aan maakt. Frank Giltay, de oud-voorzitter van de centrale ondernemingsraad van de politie hield er een uitbundige levensstijl op na; Akerbook – feesten met artiesten, overnachting met champagne-ontbijt, Blokdat kan echt niet door de beugel, op deze manier. 2017: de Rotterdamse politie discrimineert een medewerker door haar te verbieden een hoofddoek te dragen, dat heeft het college voor de rechten van de mens bepaald; het is een mooie 1e stap; politie-agenten hebben een boek ge-maakt over hun ervaringen met discriminatie binnen het politiekorps; zojuist presenteerde de commissie Kuijken haar rapport over 5 jaar Nationale Politie; het zou een goed geoliede machine worden, maar dat is het nog lang niet. Wij zeggen; ga er mee door, maar ontwikkel ‘m door en verbeter ‘m. 




    01 min. 42. sec. – start interview:

    MVN: Ja, veel leuker konden we het niet maken…
    ANP: Ik had ook een andere selectie kunnen maken (wijzend en lachend) hoor; een hele mooie film over maken

    MVN: Jaja, maar u begrijpt wat ik bedoel?
    ANP: Zeker

    MVN: Omschrijf de 1e vijf jaar eens?
    ANP: Nou ja, ik heb er maar eh anderhalf jaar zelf eh…

    MVN: Dat klopt...
    ANP: meegemaakt, maar het is een immense operatie; 50.000 mensen die een andere baan krijgen; 26 korpsen samenvoegen; mensen die van plek veranderen, ICT-systemen samenvoegen is echt een immense operatie die… en ondanks dat ging de verkoop, het werk aan de, in de wijken, ging gewoon door.

    MVN: mm
    ANP: En dat is gewoon heel goed gegaan. En dat is een heel groot compliment voor politiemen-sen.
    MVN: eh, het eindigde met de eh, eh commissie Kuijkens, topambtenaar Wim Kuijken, die onder-zocht de vorming van de Nationale Politie en gaf daar een rapport bij, belangrijkste conclusie: er waren te veel veranderingen tegelijkertijd, daardoor kwam het hele proces maar moeizaam op gang. Een andere conclusie: het ministerie van Justitie en Veiligheid moet een deel van zijn macht aan de politie inleveren terwijl de korpschef van de Nationale Politie juist meer macht moet krijgen, dat zal u bevallen – wijzend op Akerboom die ontkennend zijn mond wat vertrekt – en tot slot: het is, en dat vind ik misschien het meest saillante: het is totaal onduidelijk of de reorganisatie van de politie tot 1 nationaal korps iets heeft bijgedragen aan de veiligheid in ons land…

    ANP: …stilte. Dat is ook omdat we dat niet kunnen meten. Maar eh belangrijk is dat ondanks dat er eh 50.000 man worden verplaatst en er van alles veranderd, dat eh het vertrouwen nu in de politie niet is gedaald, dat de criminaliteit, als het gaat om klassieke criminaliteit, ook is gedaald…
    MVN: mm

    ANP: …maar je kunt geen verband vaststellen of dat komt door die reorganisatie en ik geloof ook niet dat het daardoor komt, dat duurt nog jaren voordat dat eh echt zijn waarde bewijst maar het is wel goed dat dat is gebeurd.
    MVN: mm, logische opmerking eigenlijk, die laatste dus?

    ANP: nou nee, het is eh de be-, de commissie zegt eigenlijk; je moet dat gaan onderzoeken, het is hartstikke belangrijk, eh, dat het buiten veilig is, veiliger wordt doordat we ons anders orga-niseren of dat we meer of minder politiemensen krijgen en dat weten we nu eigenlijk niet.




    MVN: eh, er is dus een feestje, zou je kunnen zeggen, nou ja, goed, gezien de beelden is er mis-schien niet heel veel reden tot feest, maar het is in ieder geval een lustrum, een moment ‘sur-place’, even stilstaan en jullie hebben besloten om Ester Naomi Perquin, die naast je zit, te vragen als dichters des vaderlands; maak gedichten over de politie. Wat was precies de opdracht en toch ook wel heel bijzonder dat jullie bij poezie terechtkomen? Hoe kwamen jullie daarbij?

    ANP: Lachend; nou we kwamen er niet zo bij; het overkwam ons eigenlijk meer want…
    NVM: hoe gaat dat?

    ANP: …inderdaad, wij eh hadden niet de neiging om een polonaise door de gangen te gaan lopen door de vorming van de Nationale Politie dus wij zochten naar veel kleinschaligere dingen en eigenlijk was het iemand uit de politie zelf die daar mee kwam, is het niet heel aardig dat we gedichten maken en dat we vragen aan de dichter des vaderland…

    NVM: mm
    ANP: …om eens op een heel andere manier de focus weer eens op het politiewerk te zetten, om de politiemensen.

    NVM: bent u een poezielezer?
    ANP: Nou, eh – elf bijna lachend - dat eh de laatste gedicht dat ik gelezen heb, ‘mei’ van Gorter en – wijzend – Sinterklaasgedichten…

    NVM: lachen; nee dus

    ANP: Nee
    NVM: Dan blijft het dus een opmerkelijke keuze, ikke ikke ikke, kijk de poezie is al, helaas, bijna stiefmoederlijk wordt dat belezen in Nederland, heh, dat zou veel beter kunnen…

    ANP: Ja
    NVM: …dus ik zou mij zo kunnen voorstellen dat ook bij de politie niet iedereen een poezielief-hebber is?

    ANP: Nee, nee, dus dus ik vond het idee leuk, dus we hebben ook gezegd; ga dat vooral doen en ga ook eens meelopen met de politie, met politiemensen heh, want dan wordt het altijd leuk!
    NVM: mm

    ANP: Maar ‘t, ‘t, geen politieman denkt aan het einde van z’n dienst, laat ik eens een gedicht maken of…
    NVM: het lezen…
    ANP: ook geen gedichten lezers en toch… is dat heel goed gelukt en dat vind ik ontzettend knap gedaan en dat komt ook omdat politiemensen eigenlijk ook wel verhalenvertellers zijn en in de wijk liggen ook de verhalen voor het opscheppen, en dat zegt Ester ook aan het einde van haar verhaal.

    NVM: Ja
    ANP: Ja

    NVM: Ester, hoe heb je het aangepakt? Want dit is natuurlijk een hele aparte opdracht? 
    ENP: Nu, wat scheelt, is dat het niet echt een opdracht was, het was vooral een uitnodiging,

    Gast: zei je meteen ‘ja’, twijfelde je niet?
    ENP: nou, ik heb natuurlijk dezelfde beelden die wij net bekeken die had ik natuurlijk ook in mijn hoofd, dus het is wel, het is wel een verzoek waarbij je even stilstaat; ja, ik heb daar toch wel wat kritische eh vragen over, krijg ik wel de ruimte om die te stellen, straks? Dus we zijn eerst gaan praten, toen heb ik gelijk gezegd; ik wil wel de vrije hand krijgen, ik wil alles kunnen vragen, ik wil overal mee kunnen kijken eh het liefst wilde ik ook een uniform aan, dat mocht helaas niet, dat vond ik heel jammer – ANP grijnst – en dan ga ik daar induiken maar wel op mijn manier en dat heb ik dus ook op die manier gedaan; ik ben mee gaan draaien met, onder andere in Rotterdam en Deventer, ik ben in Utrecht op bezoek geweest bij de recherche wat ontzettend fascinerend is om mensen te spreken die je eigenlijk, nou ja, die kom je niet tegen op straat, daar krijg je geen bekeuringen van maar die zijn er wel…

    NVM: mm
    ENP: dus ik ben echt gaan zoeken naar verhalen die te maken hebben met de politie maar die ook iets zeggen hoe wij als maatschappij naar de politie kijken want het is toch wel, eigenlijk is de politie van ons, maar dat gevoel heb je niet altijd, nou daar wilde ik wat mee…

    NVM: zullen we het gedicht ‘voor’, dat is gewoon het 1e gedicht in de bundel: eh, dat gedicht ga je voorlezen, de de de kijkers thuis kunnen dat ook een beetje meelezen, dat gaat er eigenlijk, ik vond het eigen-lijk een ontroerend gedicht omdat het gaat over dat wat de politie allemaal voorkomt. Zeg ik het goed?

    ANP: jazeker
    NVM: is het een gedicht wat u ook raakt?

    ANP: jazeker, jazeker
    NVM: misschien is dat wel de reden dat u dat uniform, dat tenue aanheeft?

    7:00 min.


    • ANP: Ja, want dit gaat niet alleen over wat er wordt voorkomen, maar het gaat ook over de diepste angst van een vader en moeder… en eh, nou ja, daar sluit het gedicht ook mee af (lachend?!).


    NVM: de grootste angst van een vader en moeder is dat er iets met hun kind, kinderen gebeurd…


    • ANP: ja

    NVM: en de politie is er om dat te voorkomen?


    • ANP: ja

    NVM ja, ehm, ik verklap nu de clou maar dat doet er helemaal niet toe want poezie heeft zijn eigen grammatica en zijn eigen taal

    ENP: zo is dat
    NVM: lees het voor:

    ENP: ‘hoe meet je de zwaarte van een klap die nooit kwam, zoek je de fiets waar niets mee is, die er nog staat? De brand in een leegstaand schoolgebouw, nooit uitgebroken, laat geen sporen na. Hier is de eindeloze lijst van dingen die niet zijn gebeurd, hier is de nooit be-taalde prijs voor een toeval, dronkenschap, loslippigheid, hier is het dodelijk ongeluk, de schade die je nooit veroorzaakt hebt. Hier klinkt de niet geslaakte kreet van twee uit bed gebelde ouders. De stad zwermt van ongehoord geluid. Je luistert ’s nachts naar de zachte voetstappen van de dochter die onaangetast de trap opsluipt. 

    ENP: dit gedicht is eigenlijk ontstaan toen ik op een nacht, een, een late dienst meereed op een wagen met Henk, een ontzettend leuke agent uit Deventer met wie ik de hele dag doorgebracht, we reden ’s avonds, het was een relatief rustige dag geweest en ’s avonds op de een of andere manier, werd er, kwam er een melding binnen en dat ging van een koperdiefstal daar, een vechtpartijtje, mensen die geschreeuw hadden gehoord, een poging tot inbraak, allerlei dingen en ik dacht op een gegeven moment; als je dat nou verbeeldt als een soort bord van de stad dan zie je hoeveel lichtjes steeds weer oplichten, hoeveel ongekend veel dat eigenlijk is en toen dacht ik; als je nou ik kaart kunt brengen wat er allemaal niet gebeurd, dat is wel een taak voor de poezie misschien, ehm maar dan dan zie je hoeveel ons bespaard is gebleven en dat is heel merkwaardig want toen ik op een gegeven moment zei tegen Henk, ik zei; God, weten mensen dit eigenlijk, hoeveel dit is? Ik dacht Deventer, dat is ook gewoon een heel gezellige stad, nou ja, dat is het ook, maar ook daar gebeurde ‘s nachts de hele tijd van alles!

    MVN: mm
    ENP: nou, dat vond ik bijzonder omdat je daar eigenlijk geen zicht op krijgt totdat je in zo’n wagen zit en dan had ik ook nog het voordeel dat ze de hele tijd afkortingen gebruikten, kreeg ik toch de helft van niet mee, dus kun je nagaan als je dat wel allemaal verstaat!

    Gast: sorry, toen het af was, de bundel, heb je toen voorgelezen aan een aantal agenten en politiemensen of hoe ging dat?

    ENP: nou, eigenlijk lag het al bij de uitgeverij voordat jullie – wijzend naar politie/ Akerboom – er een 1e blik op konden werpen, dus er, dat vond ik ook heel fijn want dan kon je ook niet ge-steggel krijgen; ‘mag dit zinnetje eruit?’ Dat vond ik namelijk gewoon niet acceptabel dus dat was heel prettig, ik ben toen in een heel laat stadium, toen we klaar waren, eind december ben ik eh op bezoek geweest en toen heb ik voor 50 mensen die daar aanwezig waren, politiemensen, voorgelezen en dat was wel een heel bijzonder moment, voor ons allebei eigenlijk, het was toch spannend; valt dat goed?

    NVM: het zal ook niet, toevallig, het 1e gedicht in de bundel zijn, het is ook de kern van de zaak waarom iemand politieagent wil worden, stel ik mij zo voor…
    ANP: ja, dit dit is wat politiemensen doen





    NVM: weet u nog waarom op gegeven moment, u was 18, 19, ik weet het niet…
    ANP: 21 – lachend

    NVM: …ik word politieagent! Wat was de 1e drift, wat was…

    ANP: dat dat heeft hier mee te maken, als je iets wilt doen, eh, wat echt iets betekent, dat je het verschil kunt maken voor mensen, ehm, voor hun veiligheid, voor hun toekomst, dan ga je bij de politie. En dat is heel persoonlijk. Dus wat hier wordt beschreven, dat is een immense taak heh, je je je, tuurlijk houd je mensen aan en doe je arrestaties maar het is een heel veld wat niet bekend is en wat wel gaat om het voorkomen van ellende, vechten, het voorkomen van vechtpartijen, ingrijpen voordat het misgaat en dat is hier heel mooi opgeschreven en dat moti-veert politiemensen enorm. … ook mij.

    NVM: ja, ehm, september vorig jaar, herinnert u zich die maand nog en de weken daaraan voor-afgaand, was een niet al te beste maand voor de politie qua mededelingen die werden gedaan; het geldschandaal omtrent de ondernemingsraad, onderzocht door de commissie Ruys -  eventjes achter elkaar hoor – motifaction meldde dat het imago zo laag is dat jongeren er niet willen werken, vakbonden vinden dat de leiding slecht voor zieke agenten zorgt, het WODC, het we-tenschappelijk onderzoek en documentatiecentrum meldt dat allochtonen-agenten relatief vaak corrupter zijn en later kwam daar nog een zwartboek assistentie van collega’s over discriminatie en uitsluiting binnen het korps zelf bij, weet u nog?
    ANP: zeker, zeker

    NVM: hoe staat het ermee?
    ANP: dat was een wat mindere week.

    NVM: dat kun je wel zeggen en u zei toen in de Volkskrant, u werd geïnterviewd, eh, ik ga hier-aan werken, we zijn nog lang niet klaar, ik laat bijvoorbeeld 100 betrapte, lekkende agenten bevragen; waarom ze dat nou precies deden? Was het geldnood, was het loyaliteit met een cri-minele organisatie, waarom is die loyaliteit sterker dan die voor de rechtstaat? Ik garandeer je als de resultaten daarvan bekend worden, zitten we hier weer’, zei u tegen een Volkskrant-journalist. Hoe ver bent u?

    ANP: het onderzoek is niet klaar nog, maar dat is heel belangrijk fenomeen want wat je ziet is dat niet het aantal incidenten toeneemt van lekken of integriteitsproblemen maar wat er verandert, dat het vaker over informatie gaat. Informatie die is handelswaar geworden en daar zijn criminelen in geinteresseerd…

    NVM: ja
    ANP: …en tegelijkertijd brengen we heel veel informatie bij de politieman op straat, die kan op zijn smartphone bijna alles oproepen, over mensen, ook over auto’s en het is heel erg belangrijk dat we daar heel zuinig op zijn omdat infor-matie is ook macht.

    NVM: zeker, maar de integriteit, misschien is dat het woord, stond heel erg ter discussie bij een aantal van uw werknemers…
    ANP: ja, en ik…

    NVM: en u zegt; ik wil ze interviewen, ik wil 100 lekkende, betrapte agenten bevragen… bent u daar nu mee bezig? Gedaan?

    ANP: jazeker, daar wordt nu onderzoek naar gedaan omdat we daar van willen leren: ‘wat is nou, wat gebeurt er nou als je die drempel overgaat en het gaat soms over kleine dingen; vaders zijn ongerust over wie de eh eigenlijk met de, met z’n dochter thuiskomt, dus laat ik even kijken wie dat is en dat mag niet. Dat zijn de kleine dingen en de grote dingen zijn dat er toch verleiding is om die informatie ook aan criminelen te geven.

    NVM: ja
    ANP: en dat kan niet in een politieorganisatie en wij leggen op alle slakken zout, dus dat bete-kent ook geheid ontslag en daar doen we onderzoek naar en ik heb ook gezegd; dat gaat niet stoppen, de de politie bestaat uit 50.000, 60.000 mannen en vrouwen, en die komen, daar kom je dit soort zaken tegen en ik ga daar gewoon mee aan de slag, morgen, overmorgen en ook over 3, 4, 5 jaar nog.

    NVM: bespeurt u enige verbetering?

    ANP: bespeurt u enige verbetering? Het gaat erom dat ik overal op reageer als zich dat voordoet, maar nog belangrijker is dat we dat bewustzijn, dat we dat kunnen activeren en daar zijn we dagtaaks mee bezig. En politiemensen weten heel goed waarvoor ze zijn aangesteld en van die 65.000 zijn het maar een paar waarin dit gebeurt en die 65.000 politiemensen doen het hart-stikke goed. 

    NVM: Prachtig gedicht, kom ik toch weer even terug op, bij de poezie, jullie hebben d’r zelf voor gekozen, eh, het moment waarop je moet kiezen; de split-second, trek ik mijn wapen of niet, grijp ik in of niet, moet ik geweld gebruiken of niet, om iets te keren, dan kan je niet lang over-leggen, dan is er ook geen after talk, je moet, eh meteen, hoe belangrijk is zo’n moment in de carriere van een agent?
    ANP: cruciaal.

    NVM: heeft u het wel eens meegemaakt?
    ANP: nou, ik heb niet hoeven schieten, in mijn, in mijn carriere, eh maar heel veel collega’s en ik hebben die beslissing moeten nemen; gaan we nou wel of niet naar binnen, als je hele nare ge-luiden hoort daarbinnen en je mag het eigenlijk niet – DOORGEMARTELD TERWIJL DE AGENTEN BUITEN STONDEN – ga ik wel of niet het water in als daar een auto dreigt te zinken? Ga ik wel of niet geweld gebruiken? En alle beslissingen die je neemt, hebben consequenties. Als je het wel doet, heeft het consequenties en als je het niet doet, het zijn jonge mensen en ook ervaren dienders die dit soort beslissingen echt in een split-second nemen en daarna, op de groene tafel, over iedere milliseconde verantwoording afleggen…

    NVM: mm
    ANP: …en dat is onderdeel van het politievak.

    NVM: de zaak Mitch Henriquez is natuurlijk nog vers in ons geheugen, die lijkt hier denk ik op, die heeft hier mee te maken, zij moesten meteen handelen en hebben gehan-deld met de dramatische gevolgen van dien…
    ANP: zeker

    NVM: hoe keek u ernaar?
    ANP: nou, ik kijk er vooral naar dat er… naast, dat is verschrikkelijk, dat is een zaak waar alleen maar verliezers zijn, aan alle kanten, maar er zijn heel veel potentiele eh geweldsescalaties die niet plaatsvinden, gelukkig, die niet gebeuren en waar wij goed en steeds beter in moeten wor-den, is dat wij in die split-second niet alleen eh direct handelen maar toch effe goed nadenken; hoe gaan we nou met elkaar aan de slag en soms moet je dus eerst even tot 10 tellen voordat je aan de slag gaat en dat hebben wij sinds Mitch Henriques aan alle collega’s weer geleerd...

    Gast; in  hoeverre wordt je dan in zo’n opleiding ook psychologisch begeleid daarin dat je dat gewoon leert? Dat zijn namelijk geen dingen, neem ik aan, die je alleen leert door met elkaar te spreken, datq je ook gewoon, zijn daar therapeuten of psychologen bij betrokken die je dat leren?

    ANP: nou, wij hebben een heel programma, dat heet ook ‘mentale weerbaarheid’, dat gaat ook hiervan uit, ben je in staat om deze beslissing te nemen en ben je ook in staat om die beslissing niet te nemen, om hem uit te stellen en kun je daarover dan ook verantwoording afleggen, heh, blijf je staan als als er erg veel tegenwind komt, maar in de opleiding is het heel belangrijk dat je doet professioneel doet, wij kunnen het ons niet veroorloven dat iedereen aan een kant gaat lopen sjorren van een verdachte, nee, je verdeelt even de taken, je maakt dan heel snel, in een paar seconden een plannetje, doe jij dit, dan doe ik dat en dat, dat leren jonge politiemensen al in de opleiding maar dat is echt dagdagelijks kost. 

    NVM: het gedicht is, is, is veelzeggend, dat is ook waarom, je bent er zeer in geslaagd om in het hoofd van die agent, volgens mij, te kruipen, zou je het willen voorlezen?
    ENP: ja

    NMVM: het heet, eh; ‘stil’
    ENP: op het scherm lijkt zo’n seconde vaak een eeuwigheid. Alsof het script werd uitgedeeld. Alsof er is gerepeteerd, alsof je alle tijd hebt na te denken over houding, rol, je taak, het licht- alsof vooraf al een filmpje is. In werkelijkheid sta je zonder tekst achter de schermen. Heb je een tel waarinj alles grijpt: je leven, je wapen, je oordeel, je spijt. Een tel, een beweging, een stap een hand, een hoofd. Er is geen tijd. Er past geen antwoord na de vraag. Je wacht of schiet. Dit is de hele waarheid niet, er is een making of die niemand ooit vertoont.’

    ENP: dit onderwerp heb ik heel bewust doorgesproken met agenten, het was 1 van de dingen die mij ontzettend fascineerde, ook omdat ik had begrepen, want ik heb, ik heb dat even uitgezocht, het is wel eens voorgekomen dat ze burgers die daar dus een mening over hebben, net als ik, de kans gaven om – Akerboom knikt instemmend – te oefenen met dat soort situaties, dus dat je moet schieten; je ziet iets opduiken en dat kan een kinderwagen zijn of een boef en het bleek dus dat mensen die dat niet gewend zijn die beginnen dus gewoon op de kinderwagen te schieten omdat je heel weinig tijd hebt en heel graag wil slagen in je… nou zo erg is het natuurlijk bij agenten niet, die hebben dat allemaal wel geoefend maar dan nog als je zo weinig tijd hebt en er hangt zo veel vanaf, ik zou het ook gewoon niet willen, ik zou die hele beslissing niet willen nemen op zo’n moment…


    NVM: want? We hebben gelukkig mensen – wijzend naar Akerboom - die dat wel willen doen
    ENP:  ja, nee, dat klopt, daar ben ik wel heel blij mee

    Gast: voel je je – tegen Akerboom - dan ook heel erg gegrepen? Ik kan me voorstellen dat het ook heel aangenaam is om dat te horen?


    ANP: fantastisch

    Gast: dat iemand dat kan, mentaal
    ANP: het is heel knap wat ehm, en ik heb ook met een aantal collega’s zit hier ook in de zaal, eh nog eens even gesproken; herkennen jullie nu zelf, hebben bijgedragen aan deze gedichten, wat hier wordt opgeschreven en dat is heel knap gedaan; zij heeft goed verwoord wat wij voelen en dat is voor politiemensen een heel belangrijke erkenning, wordt gezien, wordt erkend, voor wel-ke afweging wij komen te staan, in een, als je op een deurbel drukt als je een melding krijgt en als je moet optreden.

    NVM: bedankt voor uw komst, de volgende 5 jaar zijn ingegaan, wat gaat u morgen doen?
    ANP: eh.. lachend: heel veel!

    NVM: laten we het daarbij?
    ANP: ik ga vooral denken aan hoe we de komende die de politie nog beter begrepen maar ook hoe we die dienders in vorm houden, dat is heel belangrijk.

    NVM: veel succes! Dank u wel – hand aan Akerboom (en hij vergeet ENP) 




    Tegen echte dien-ders heeft GRN niets; zelfs 'fijn dat die er zijn' en het volk/ de wet dienen;

    • maar 'de top/ de rest' wenst GRN vergelijkbaars:




    Wordt vervolgd...

    • uw delen wordt uiteraard (weer) gewaardeerd; oprechte dank daarvoor!


    No justice, no peace! Stop diep-triest PAS-familiedrama NU...!

    Bussum, drs. E.M. Groenendijk MSc./ PapaErik - school’meester’
    Luctor et emergo - in het belang van de kinderen en Vrouwe Justitia